PIAGAM PELANGGAN
JABATAN HUTAN SARAWAK
Memastikan aduan pelanggan yang diterima akan diberi respon dalam tempoh dua puluh empat (24) jam;
Memastikan aduan pelanggan berkaitan dengan kes pelanggaran undang-undang hutan negeri akan diberi respon dalam masa dua puluh empat (24) jam;
Memastikan kertas siasatan dilengkapkan dalam masa satu (1) bulan:
Memastikan proses pendaftaran kontraktor baharu untuk lesen pembalakan dibuat dalam masa dua puluh (20) hari bekerja;
Memastikan kuota kayu balak (log quota) untuk lesen pembalakan diurus dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas mendapat kelulusan daripada Menteri;
Memastikan maklum balas permohonan maklumat berkaitan dengan guna tanah diurus dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja.
Memastikan Royalty Assessment dilaksanakan dalam tempoh 2 hari bekerja selepas tarikh penyerahan.
Memastikan pengeluaran Letter Of Renewal Forest Timber Licence dilaksanakan dalam tempoh 3 hari bekerja selepas tarikh menerima bayaran.