Client Charter

Client Charter List

 

PIAGAM PELANGGAN JABATAN HUTAN SARAWAK

PIAGAM PELANGGAN

JABATAN HUTAN SARAWAK

Memastikan aduan pelanggan yang diterima akan diberi respon dalam tempoh dua puluh empat (24) jam;

Memastikan aduan pelanggan berkaitan dengan kes pelanggaran undang-undang hutan negeri akan diberi respon dalam masa dua puluh empat (24) jam;

Memastikan kertas siasatan dilengkapkan dalam masa satu (1) bulan:

Memastikan proses pendaftaran kontraktor baharu untuk lesen pembalakan dibuat dalam masa dua puluh (20) hari bekerja;

Memastikan kuota kayu balak (log quota) untuk lesen pembalakan diurus dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas mendapat kelulusan daripada Menteri;

Memastikan maklum balas permohonan maklumat berkaitan dengan guna tanah diurus dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja.

Memastikan Royalty Assessment dilaksanakan dalam tempoh 2 hari bekerja selepas tarikh penyerahan.

Memastikan pengeluaran Letter Of Renewal Forest Timber Licence dilaksanakan dalam tempoh 3 hari bekerja selepas tarikh menerima bayaran.

Copyright © 2020 Forest Department Sarawak


Last Updated On 27 Sep 2024

Operating Hours

 

Monday Thursday

8:00am to 1:00pm & 2:00pm to 5:00pm

 

Friday

8:00am to 11:45am & 2:15pm to 5:00pm

 

Saturday, Sunday & Public Holiday

Counter closed

image Polls